آموزش, صوتی و تصویری

ویژگی های تلویزیون جی پلاس

ویژگی های تلویزیون جی پلاس

هر خانه ای نیاز به تلویزیون دارد، اما باید تمام نیازهای اهالی خانه را تامین کند. ویژگی های تلویزیون جی پلاس برای خانواده‌های ایرانی طراحی شده است. این برند ایرانی با اضافه کردن قابلیت‌هایی به تلویزیون‌های خود، شرایطی فراهم کرده که پیر و جوان، بیشترین بهره و استفاده را از این تلویزیون ببرند. جوان‌ترها بتوانند بازی‌های ویدئویی با آن داشته باشند، دستگاه کنسول متصل کنند و از بازی کردن لذت ببرند. به اینترنت متصل شوند و فیلم و سریال آنلاین ببینند. و مسابقات ورزشی را از  دست ندهند.

تمرکز روی ویژگی های تلویزیون جی پلاس

اما کدام ویژگی های تلویزیون جی پلاس هستند که برای خانواده ایرانی می‌تواند مزیت باشد. و این مزیت‌ها در چه زمان‌هایی کاربرد دارند. این ویژگی ها باید به شکلی باشند که هر کسی بتواند از تلویزیون استفاده کند و نیازش برطرف شود. پس در درجه اول، کیفیت تصویر اهمیت زیادی دارد. و در درجه دوم، سراغ ویژگی های جانبی مثل اتصال به اینترنت، اتصال به کنسول و دیگر دستگاه‌ها صحبت می‌کنیم.

کیفیت صدا و تصویر در جی پلاس

مهم ترین انتظاری که از یک تلویزیون داریم، کیفیت تصویر بالا و زنده است. خیلی وقت‌ها دلمان می‌خواهد وقتی به صفحه نمایش خیره می‌شویم، احساس کنیم که قابی برای این تصویر وجود ندارد و همه اتفاقات، همین لحظه در حال رخ دادن هستند. برای این ویژگی تلویزیون جی پلاس باید به صفحه نمایش آن نگاه کنیم.

کیفیت بالای رنگ‌ها و کنتراستی که ارائه می‌کند، در حد استانداردهای جهانی باشد تا بتوانیم از دیدن تصاویر در آن لذت ببریم. تشخیص این‌که تصویر در کدام تلویزیون واضح تر است، کار ساده‌ای نیست. اما با کمی دقت، می‌توانیم تفاوت را احساس کنیم.

صفحه نمایش  OLED

فناوری به کار رفته در تلویزیون جی پلاس، OLED  است که کیفیت تصویر را با کنتراست بالاتر ارائه می‌کند. تعداد رنگ‌ها در این تلویزیون به اندازه‌ای است که توانایی تشخیص رنگ‌های مختلف را دارد. عمق تصاویر در رنگ‌های تیره و روشن، به خوبی قابل تشخیص است و حتی اگر تصویر تاریک باشد، اجزای تصویر را می‌توانیم به خوبی تماشا کنیم.

این ویژگی زمانی خودش را نشان می‌دهد که نور پایین آمده باشد و صحنه‌ای در شب یا تاریکی گرفته شده باشد. یا بازی‌هایی که وارد شب می‌شوند و باید جزئیات تصویر، توی تاریکی تشخیص داده شوند. در چنین شرایطی، صفحه نمایش OLED با قابلیت تفکیک عمق تصاویر، می‌تواند کمک بزرگی به بیننده  کند.

رزولوشن بالا

این رزلوشن بالا با کیفیت تصاویر 4k یا حتی 8k با جزئیات دقیق‌تر است. هر چه قدر این رزلوشن بالاتر برود، به تصویر زنده نزدیک‌تر می‌شود. هر تصویر شامل نقطه‌های رنگی زیادی است که تک تک آن‌ها با رنگ واقعی به نمایش درمی‌آیند. چنین وضوحی می‌تواند تجربه تماشای تلویزیون را لذت‌بخش‌تر کند. به‌طوری‌که بتوانیم با تصویر زنده، مقایسه‌اش کنیم.

فناوری  HDR

به زبان ساده، فناوری HDR کمک می‌کند که رنگ‌ها به شیوه‌ای واقعی‌تر و زنده‌تر نمایش داده شوند. معمولاً تصویری که با دوربین گرفته شده، بخشی از زنده بودن و وضوح خود را در حین تصویربرداری از دست می‌دهد. فناوری HDR  کمک می‌کند که کیفیت حذف شده به تصویر برگردد.

صدای دالبی 

تلویزیون جی‌پلاس با داشتن صدای Dolby Atmos ، قدرت صدای مناسبی برای تجربه بهتری از بازی، تماشای سریال و مسابقات ورزشی ارائه می‌دهد. به خصوص در بازی‌های ویدئویی، این ویژگی اهمیت زیادی دارد. بخش زیادی از تجربه بازی ویدئویی، صدایی است که از نمایشگر شنیده می‌شود.

صدای اکشن‌ها، تکان خوردن‌ها، شلیک‌ها، صدای شخصیت‌های مختلف و… در حین بازی، بسیار تاثیرگذار هستند. برای یک گیمر، هیجان بازی با صدایی است که می‌شنود. پس باید در ویژگی های تلویزیون جی پلاس این نکته را در نظر داشته باشیم. گیمر باید از شنیدن صدای بازی و جزئیات آن، تصمیم گیری‌های بهتری انجام بدهد.

در مورد فیلم و سریال هم مسئله همین قدر اهمیت دارد. هیجان دیدن یک فیلم اکشن یا ترسناک، بدون داشتن کیفیت مناسبی از صدا، مثل راه رفتن در سکوت است. حتی جنگل ساکت هم صداهایی دارد که برای بیننده می‌تواند گوش‌نواز و مهم باشد.

برتری ویژگی های تلویزیون جی پلاس

تمام ویژگی هایی که لازم است وضوح صدا و تصویر در تلویزیون بالا برود، در ویژگی های تلویزیون جی پلاس می‌بینیم. کیفیت تصویر در بازی، نمایش فیلم و سریال، مسابقات ورزشی، و مستند و دیگر برنامه‌ها متفاوت است. تلویزیون جی پلاس این مزیت را دارد که تمام اهالی خانه را راضی نگه دارد.

بعد از این که کیفیت تصویر را برررس کردیم، باید سراغ ویژگی ها و قابلیت‌هایی برویم که برای این وضوح تصویر، طراحی شده است.

 

دیگر ویژگی های تلویزیون جی پلاس 

به جز تصویر و صفحه نمایش قابل اتکای تلویزیون جی پلاس، ویژگی های دیگری هم هستند که بتوانیم به آن‌ها اشاره کنیم. قابلیت اصلی تلویزیون جی پلاس که باعث مزیت آن شده، اتصال به اینترنت، و ورودی‌‌های مختلف به دستگاه‌های دیگر است.

این ورودی‌ها کمک می‌کند که هر کاربری بتواند به سرعت از تلویزیون استفاده کند. مثلاً دستگاه کنسول را با یک ورودی ساده به تلویزیون متصل می‌کند و در همان لحظه امکان بازی دارد. یا به محض اتصال به اینترنت، قابلیت گشت و گذار در سایت‌های مختلف برای کاربر فراهم است. در نفیس 24، انواع تلویزیون جی پلاس را می‌توانید تهیه کنید:

تلویزیون 55 اینچ جی پلاس با سیستم عامل هوشمند

سیستم عامل هوشمند 

تلویزیون جی‌پلاس از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند که به شما امکانات هوشمندی مانند اپلیکیشن‌های پرطرفدار، مرورگر اینترنت، استریمینگ و غیره را می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها برای تماشای آنلاین، پخش موسیقی، پخش تصاویر از روی موبایل و فعالیت‌های دیگر، به کار می‌آید. دست صاحبخانه برای داشتن این امکانات باز است. حتماً سری به دفترچه راهنما بزنید.

طراحی متناسب

یکی از ویژگی های تلویزیون جی پلاس این است که می‌تواند به زیبایی و طراحی داخلی خانه، عنصر ویژه‌ای اضافه کند. تلویزیون در اندازه‌های مختلف می‌تواند بخشی از طراحی داخلی خانه باشد و دیگر وسایل، با محوریت آن قرار بگیرند. پس لازم است که محور اصلی چنین طراحی ویژه‌ای، زیبایی خاصی داشته باشد و جی پلاس این مزیت را به طراحی داخلی می‌دهد.

اتصال به تمام دستگاه‌ها

از مهم‌ترین ویژگی های تلویزیون جی پلاس این است که می توان به دستگاه‌های مختلف آن را متصل کرد. این تلویزیون از طریق پورت HDMI و USB به دیگر دستگاه‌ها متصل می‌شود. دستگاه‌های کنسول بازی مثل PS4 همگی از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل می‌شوند. بازی‌های ویدئویی، یکی از مهم‌ترین استفاده‌هایی است که از تلویزیون می‌شود و اتصال به آن‌ها، از ویژگی های تلویزیون جی پلاس هم هست.

دستگاه‌های دیگر مثل فلش مموری، هارد اکسترنال، گوشی و… هم از طریق ورودی USB قابلیت اتصال به تلویزیون را هم دارند. به علاوه تمام این‌ها، تلویزیون جی پلاس به اینترنت متصل می‌شود و می‌توانید به طور مستقیم از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها، فیلم و سریال تماشا کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید