آموزش

مقایسه تلویزیون جی پلاس و نکسار

مقایسه تلویزیون جی پلاس و نکسار

زمانی که محصول جدیدی وارد بازار می‌شود، سوالات زیادی درباره نحوه عملکرد و کیفیت آن، از طرف مشتریان پیش می‌آید. تحقیق خوب درباره تلویزیون برایمان ضرورت دارد، چون بخاطر اهمیت و قیمت آن، لوازم خانگی مهمی حساب می‌شود. باید گزینه‌های لازم برای یک تلویزیون مناسب را مد نظر خود داشته باشید، تا تلویزیونی را انتخاب کنید که انتظارات شما را برآورده کند. ما در این‌جا تلویزیون‌های نکسار Nexar و جی‌پلاسGplus را مقایسه و ویژگی تک‌تک آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

زمان‌هایی را به‌خاطر بیاورید که خانواده، سر به‌دست‌گرفتن کنترل تلویزیون دعوایشان می‌شود. در این زمان‌ها همه می‌گویند ای کاش تلویزیون دیگری داشتیم. اگر در خانواده پرجمعیتی باشیم، حداقل با ۳ تا بچه، مطمئنا بچه‌ها هم برای بازی‌ تلویزیون جدا می‌خواهند. ما می‌توانیم در خانه ۲ یا ۳ تا از آن‌ها را داشته باشیم.

ویژگی تلویزیون‌‌های محصول گلدیران

برخی تلویزیون‌های شرکت گلدیران به صورت مونتاژی هستند، این شرکت توانسته طبق سفارش‌های مشتریان در نسل‌های مختلف، محصول خود را ارائه کند. این شرکت طی چند سال اخیر محصول برند جی‌پلاس را تولید و عرضه می‌کند و حالا برند نکسار را جزو تلویزیون‌های سطح متوسط در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

ویژگی تلویزیون جی‌پلاس و نکسار

کیفیت صدا و تصویر، در اولویت سنجش تلویزیون انتخابی قرار‌می‌گیرد. داشتن یک پنل با کیفیت، جزو استانداردهای روز، اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

کیفیت صدا و تصویر

پنل نمایشگر از تعداد زیادی پیکسل تشکیل می‌شود که به مجموع آن‌ها رزولوشن گفته می‌شود. هرچه میزان رزولوشن تصویر بالاتر باشد، کیفیت تصویر بیشتر می‌شود و تصویر زنده و واقعی‌تری خواهیم داشت. ماهیت تصاویر تلویزیون‌های نکسار HD و Full HD هستند، اما قابلیت دریافت شبکه‌های بالاتر از HD و 4K را ندارند. تلویزیون‌های جی‌پلاس دارای رزولوشن aultra HD و 4k و حتی 8k هستند که میزان کیفیت بالاتر از تلویزیون‌های نکسار را نشان می‌دهد.

بنابراین تلویزیون نکسار به درد کارهای گرافیکی و بازی‌های بالاتر از HD یا 4K نمی‌خورد. اما تلویزیون جی‌پلاس این‌بار هم می‌تواند، به‌خاطر گرافیک بالا، این انتظار شما را برآورده کند.

تلویزیون نکسار با پنل کیفیت A، کیفیت خوبی دارد، اما تلویزیون جی‌پلاس با پنل کیفیت A+ این انتظار را مرتفع می‌کند. هرچقدر میزان خطا در فرستادن پیکسل‌ها کمتر و رزولوشن بالاتری داشته باشد، از نظر نوع پنل در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. پنل کیفیت A+ سطح کیفیت بالا را نشان می‌دهد که در این سنجش تلویزیون جی‌پلاس گزینه بهتری خواهد بود.

صفحه نمایش

تلویزیون نکسار به عنوان تلویزیون LED شناخته می‌شود، اما صفحه نمایش تلویزیون‌های جی‌پلاس Mini LED یا QLED و حتی OLED هستند. در این صفحه نمایش‌ها فاصله بین تیره و روشنی تصویر بیشتر شده که دارای کنتراست بالاتر هستند. هرچه تصویر روشن‌تری داشته باشیم با وضوح بیشتر، تصویر زنده‌تری خواهیم دید . تلویزیون نکسار همچنین به پنل IPS مجهز بوده که این پنل مقاومت بالایی دارد. تلویزیون جی‌پلاس پنلVA دارد، با این‌که نسبت‌به دستگاه‌های با پنلISP دید کمتری دارد اما تصاویر با جزئیات بیشتری نمایش می‌دهد. تصاویر و فیلم‌ها با وضوح بیشتری دیده می‌شوند و زنده و واقعی به نظر می‌رسند.

تکنولوژی تقویت سیگنال

از ویژگی‌های بارز تلویزیون جی‌پلاس باید بگوییم، این قابلیت را دارد که سیگنال‌های ورودی را تقویت کند. هر زمان که سیگنال، ضعیف و دریافتی کانال با مشکل روبرو می‌شود، این تلویزیون می‌تواند سیگنال را تقویت کند تا دریافتی بهتری داشته باشید. تلویزیون نکسار این قابلیت را ندارد، اما میزان کیفیت دریافت سیگنال خوب و مصرف کمتری دارد.

فناوری HDR در تلویزیون جی‌پلاس

فناوری HDR (High Dynamic Range) در تلویزیون جی‌پلاس تصاویر را با رنگ‌های عمیق‌تر و غنی‌تر نمایش می‌دهد. این تلویزیون‌ها دارای طیف رنگی گسترده‌ای هستند و این قابلیت به نقاط برجسته، روشنی و وضوح بیشتری می‌بخشد. محدوده کنتراست و رنگ را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بخش‌های روشن تصویر، روشن‌تر دیده می‌شوند، بنابراین به نظر می‌رسد تصویر عمق بیشتری دارد.

دو عامل مهم در ظاهر تلویزیون، میزان روشنایی و تاریکی و دقت رنگ هستند. در واقع دقت رنگ، میزان شباهت رنگ‌های روی صفحه نمایش به زندگی واقعی را می‌سنجد. می‌توان گفت، هدف HDR روی تلویزیون‌ها این‌ خواهد بود که تصویر واقعی‌تری را به شما نشان دهد.

اتصال به دستگاه‌های خارجی

زمان‌هایی شما در خانه یا محل کار خود به یک نمایشگر نیاز دارید، تا لوازم جانبی را به آن متصل کنید. مثلا می‌خواهید دی‌وی‌دی پلیر، تلفن‌همراه، لپ‌تاپ و کامپیوتر، فلش یا هارد، دستگاه‌های دیجیتال، ماهواره، اسپیکر یا بلندگو به آن متصل کنید. همچنین زمان‌هایی که بخواهید کنسول بازی را به تلویزیون متصل کنید، می‌توانید از تلویزیون جی‌پلاس استفاده کنید.

تلویزیون‌های جی‌پلاس درگاه‌های USB، HDMI، کامپوزیت و کامپوننت دارند که می‌توانید دستگاه‌های مختلف جانبی را به آن‌ها متصل کنید. تلویزیون هوشمند جی‌پلاس سیستم عامل اندروید دارد. شما می‌توانید از طریق wifi، بلوتوث و اسمارت ویو Smart View با گوشی به تلویزیون متصل شوید.

تلویزیون نکسار چند قابلیت مختصر در این زمینه دارد. گیرنده دیجیتال و درگاه‌های USB، HDMI دارد. روی سایز ۵۰ اینچ تلویزیون نکسار، می‌توانید کنسول بازی نصب کنید، اما بازی‌های 4k و بالاتر از HD را پشتیبانی نمی‌کند. تلویزیون نکسار هوشمند نیست و اتصال گوشی را ساپورت نمی‌کند. برای هوشمند کردن این تلویزیون می‌توانید روی آن اندروید باکس نصب کنید.

ویژگی‌های برتر تلویزیون جی‌پلاس

تلویزیون جی‌پلاس علاوه‌بر اتصالاتی که نام برده‌شد، به گوشی‌های اپل نیز متصل می‌شود. همینطور قابلیت مانیتور کردن معکوس یا Mirroring دارد. یعنی شما می‌توانید صفحه نمایش تلویزیون را روی گوشی خود داشته باشید و از طریق گوشی، تلویزیون خود را کنترل کنید.

ویژگی بارز دیگر این تلویزیون که آن را متمایز کرده، این‌که شما می‌توانید چند لحظه قبل فیلم‌ها و تصاویر را تماشا کنید. قابلیت Time Shift روی اکثر تلویزیون جی‌پلاس وجود دارد. به این صورت که می‌توانید فلش را به تلویزیون وصل کنید، میزان حافظه مورد نیاز را تعیین کنید. اگر روی کنترل دکمه T.shift وجود داشت، این دکمه را فشار دهید، اما اگر هم روی کنترل تعبیه نشده باشد می‌توانید دکمه ضبط فیلم را بزنید. در قسمت ضبط فیلم، از قسمت پیکربندی تایم شیفت، می‌توانید تنظیمات لازم را اعمال کنید.

تفاوت و مقایسه تلویزیون جی پلاس و نکسار 

تلویزیون‌های نکسار و جی‌پلاس از محصولات تولیدی و مونتاژی شرکت گلدیران هستند که در نسل‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. تلویزیون‌های جی‌پلاس دارای قابلیت‌های فراوانی هستند و همینطور کیفیت بسیار بالایی دارند. در خانه یا محل کار با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید و از خدماتش لذت ببرید.

 تلویزیون‌های نکسار جزو تلویزیون‌های سطح متوسط هستند و  قیمت مناسب‌تری دارند. در واقع برند نکسار، برند اقتصادی شرکت گلدیران به حساب می‌آید. برند نکسار زیر گروه برند جی‌پلاس محسوب می‌شود و به صرفه است. آنجایی‌که، به دنبال تلویزیون دوم هستید، یا تلویزیونی می‌خواهید که انتظارات اولیه شما را برآورده کند، به دردتان می‌خورد.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید