لوازم شستشو و نظافت

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

The reason for the laundry water not draining

شاید برای بسیاری ما آدم‌ها در طول زندگی پیش آمده باشد که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی با مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی مواجه شویم. همچنین هنگام مواجه با این مشکل دچار سردرگمی می‌شویم که علت آن چیست و چگونه می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟ آنچه در این مطلب قرار است به آن بپردازیم درباره علت تخلیه نشدن آب لباسشویی و راه حل‌های رفع آن می‌باشد. توصیه می‌کنیم اگر حداقل یکبار این اتفاق برای شما پیش آمده، تا پایان این مطلب همراه ما باشید و بتوانید در کمترین زمان ممکن ایراد ماشین لباسشویی خود را برطرف کنید.

یکی از رایج‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل ماشین لباسشویی که اکثر ما در زندگی مواجه می‌شویم، تخلیه نشدن آب لباسشویی است. این نقص فنی دلایل مختلفی دارد که اگر در اسرع وقت برطرف نشود ممکن است هزینه بسیار سنگینی برای ما به وجود آورد.

قبل از شرح دادن دلایل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، ابتدا می‌خواهیم نحوه کارکرد سیستم تخلیه ماشین لباسشویی را توضیح دهیم.

خرید انواع لباسشویی در نفیس 24:

خرید ماشین لباسشویی

خرید ماشین لباسشویی جی پلاس

خرید ماشین لباسشویی کنوود

 

نحوه کارکرد سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی

تخلیه آب در ماشین لباسشویی معمولاً به صورت خودکار انجام می‌شود. وقتی دوره شستشو تمام می‌شود، ماشین لباسشویی آب را از محفظه لباسشویی به صورت خودکار، آب را از محفظه پمپ تخلیه می‌کند. این فرایند توسط پمپ آب در دستگاه کنترل می‌شود.برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دارای لوله خروجی مخصوص برای تخلیه آب هستند که این لوله‌ها به فاضلاب متصل می‌شوند و آب ماشین لباسشویی به مسیر فاضلاب تخلیه می‌شود.

علت تخلیه نشدن آب لباسشویی

5 علت مهم تخلیه نشدن آب لباسشویی

همان‌طور که با نحوه کارکرد سیستم تخلیه آب در ماشین لباسشویی آشنا شدید، می خواهیم 5 تا از موارد علت تخلیه نشدن آن را نام ببریم.

گرفتگی در فیلتر ماشین لباسشویی

یکی از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی، گرفتگی فیلتر ماشین لباسشویی می‌باشد. چرا که فیلترهای اکثر ماشین لباسشویی‌ها برای جلوگیری از ورود ذرات بزرگ به لوله‌ها و پمپ‌ها طراحی شده‌ است. به همین دلیل است که اگر فیلتر ماشین لباسشویی گرفته شود، جریان آب داخل ماشین مسدود می‌شود و باعث مشکلات در تخلیه آب یا ماشین می‌شود. بنابراین، تمیز نگه داشتن یا تعویض منظم فیلترهای ماشین لباسشویی می‌تواند از وقوع این مشکلات جلوگیری کند.

گرفتگی شیلنگ ماشین لباسشویی

شیلنگ ماشین لباسشویی به علت آنکه مسیر تخلیه آب در فاضلاب است یا در زیر سینک ظرفشویی متصل می‌باشد، گرفتگی یا پارگی شیلنگ ماشین لباسشویی می‌تواند باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود. این مسئله مانع خروج آب به درستی از ماشین لباسشویی می‌شود و باعث ایجاد مشکلات عملکردی در ماشین لباسشویی می‌شود و بسیار مهم است که در نظافت و نگهداری منظم از شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی دقت داشته باشید.

استفاده از مواد شوینده نامناسب

شاید بسیاری از افراد فکر کنند که مواد شوینده نقشی در تخلیه نشدن آب لباسشویی ندارد، اما استفاده نامناسب مواد شوینده و همچنین مقدار استفاده زیاد از شوینده می‌تواند منجر به ایجاد رسوبات و گرفتگی در شیلنگ‌ها یا قسمت‌های دیگر ماشین لباسشویی شود که باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی می‌شود. به همین خاطر اهمیت استفاده صحیح از مقدار مناسب شوینده در هر بار شستشو برای عملکرد بهتر و پیشگیری از مشکلات تخلیه آب لباسشویی بسیار مورد اهمیت می‌باشد.

ایجاد نقص فنی در برد یا تایمر ماشین لباسشویی

خرابی برد ماشین لباسشویی یا تایمر می‌تواند یکی دیگر از عوامل مهم باشد که منجر به تخلیه نشدن آب لباسشویی شود. اگر برد ماشین لباسشویی خراب شود یا دچار نقص فنی شده باشد، ممکن است جریان آب به درستی انجام نشود و باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی شود. اگر با خرابی برد ماشین لباسشویی مواجه شدید کافی است به یک متخصص یا تعمیرکار ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

خرابی میکروسوئیچ درب

میکروسوئیچ‌ها وظیفه تشخیص وضعیت درب ماشین لباسشویی را دارند و نقش بسیار مهمی در تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی دارند. به طوری که اگر درب آن‌ها به صورت کامل بسته نشده باشد، میکروسوئیچ اجازه هیچگونه فعالیتی را به ماشین لباسشویی نمی‌دهد و همین امر باعث تخلیه نشدن آب لباسشویی می‌شود. به همین خاطر اگر درب به درستی بسته نشود، میکروسوئیچ اجازه تخلیه آب را به ماشین لباسشویی نمی‌دهد. برای اطمینان از سالم بودن آن کافی است دریچه پایین ماشین لباسشویی را باز کنید و چک کنید که میکروسوئیچ سالم است و به درستی بسته شده است.

جمع بندی

مشکلات تخلیه آب در ماشین لباسشویی می‌تواند به دلایل مختلفی مثل گرفتگی فیلترها، گرفتگی یا پارگی شیلنگ، خرابی بردها و میکروسوئیچ‌ها و… باشد. گرفتگی شیلنگ‌ها و پمپ به علت رسوبات یا اشیاء کوچک می‌تواند جریان آب را مسدود کند. همچنین، استفاده نامناسب از شوینده یا خرابی بردها و میکروسوئیچ‌ها نیز مشکلات تخلیه آب را افزایش می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که برای جلوگیری از این مشکلات، حتما به نظافت و تمیزی ماشین لباسشویی خود اهمیت بدهید چرا که نظافت و تمیزی باعث جلوگیری از آسیب‌ها و ایجاد هزینه سنگین برای ماشین لباسشویی شما می‌شود. آنچه در این مطلب گفته شد، درباره علت تخلیه نشدن آب لباسشویی و راه حل‌های رفع آن بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید